6 ieteikumi urīna nesaturēšanas pārvaldībai fizisko nodarbību laikā

Urīna nesaturēšana nereti ietekmē ikdienas aktivitātes. Fiziskas nodarbības ir viena no tām. Piedaloties jogas nodarbībās, ceļot svarus trenažieru zālē vai vienkārši skrienot, visu vecumu sievietes jebkur un jebkad var piedzīvot urīna noplūdes. Tomēr tām nevajadzētu atturēt no veselībai nepieciešamo nodarbību turpināšanas.  

Kāpēc rodas urīna noplūdes fizisko nodarbību laikā?

Urīna nesaturēšana skriešanas vai vingrošanas laikā visbiežāk ir saistīta ar stresa urīna nesaturēšanu. Urīna noplūdes var novērot arī pie smiešanās, šķaudīšanas vai pat vienkāršas piecelšanās – praktiski jebkuras aktivitātes laikā, kas prasa fizisku piepūli, pat, ja tā ir neparedzēta. Kaut gan nesaturēšana skar visu vecumu sievietes, visbiežāk tā ir novērojama pēc dzemdībām. Tālāk ir sniegti daži noderīgi ieteikumi, kas palīdzēs novērst urīna noplūdes fizisko nodarbību laikā un turpināt aktīvu dzīvesveidu. 
 
1. Stipriniet iegurņa muskuļus ar Kēgela vingrinājumu palīdzību 
 
Kēgela vingrinājumi jeb iegurņa muskuļu vingrinājumi ir viens no visefektīvākajiem resnās zarnas un urīnpūšļa funkciju uzlabošanas un uzturēšanas paņēmieniem. Vāju iegurņa muskuļu dēļ fizisko nodarbību laikā, ir lielāka iespēja piedzīvot stresa urīna nesaturēšanu, taču, izpildot Kēgela vingrinājumus tikai piecas minūtes dienā, ir iespējams krietni samazināt nesaturēšanas iespējamību. Ieskatieties mūsu detalizētajos norādījumos. Vai labāk lejupielādējiet mūsu iegurņa pamatnes vingrinājumu lietotni.  
 
2. Pievērsiet uzmanību tam, ko dzerat 
 
Lai gan ir svarīgi uzņemt pietiekamu šķidruma daudzumu, jo īpaši fizisko aktivitāšu laikā, centieties pirms fiziskajām nodarbībām atturēties no dzērieniem, kas satur kofeīnu (piem., kafijas, gāzētiem dzērieniem un tējas). Kofeīns var izraisīt sajūtu, ka nepieciešams urinēt, un tāpēc biežāk nāksies apmeklēt tualeti. 
 
3. Lietojiet pesāriju vai tamponu 
 
Tampona lietošana atbalsta urīnizvadkanālu, kas var palīdzēt novērst noplūdes saistībā ar stresa urīna nesaturēšanu. Pesārijs, ko parasti izmanto sievietes ar iegurņa orgāna noslīdējumu, lai noturētu to vietā. Intravaginālās ierīces zināmā mērā nodrošina atbalstu urīnizvadkanālam un arī var mazināt stresa urīna nesaturēšanu. 
 
4. Pasargājiet sevi, lietojot urīna nesaturēšanas paketes vai biksītes 
 
Ir skaidrs, ka urīna noplūdes gadījumā mūsu diskrētie izstrādājumi urīna nesaturēšanas gadījumiem piedāvās vislabāko aizsardzību, lai novērstu noplūdes un nepatīkamo aromātu, vienlaikus ļaujot ar pārliecību turpināt fiziskās nodarbības. 
 
5. Vingriniet urīnpūsli 
 
Pārvaldiet savu urīnpūsli un neskrieniet katru reizi uz tualeti, kad sajūtat vajadzību urinēt. Tāpat kā visus ķermeņa muskuļus, urīnpūsli var vingrināt. Mēģiniet pagarināt laiku starp tualetes apmeklējumiem, un pamazām strādājiet pie tā, lai laika posmi kļūtu garāki.  
 
6. Iztukšojiet urīnpūsli  
 
Ja pieredzat urīna noplūdes fizisko nodarbību laikā, varētu mēģināt veidot ieradumu iztukšot urīnpūsli pirms to sākšanas. Tādu pārtikas produktu izvēle, kas saudzē gremošanas sistēmu, arī var palīdzēt izvairīties no mulsinošām gāzēm un just mazāku vēdera uzpūšanos pirms treniņiem.  

Lai ko arī darītu – nepārtrauciet vingrinājumus.

Kā redzams, ir daudz paņēmienu, kas palīdz tikt galā ar noplūdēm, piekopjot aktīvu dzīvesveidu. Mainot dažus ieradumus un lietojot mūsu izstrādājumus, kas aizsargā pret urīna noplūdēm, ir iespējams iegūt pārliecību, lai varētu darīt, ko vēlaties, un nezaudētu savu personību.